Jul och helgen


Jaha då var julen passerad. Känns som man knappt hann få någon julkänsla. Började med att Paul faktiskt lovat att jag skulle få en RIKTIG gran eftersom jag skulle fira jul härnere. Vi åkte runt kvällen innan jul eftersom vi inte hade tid någon annan kväll. Inga granar fanns kvar förstås. Jag önskade att det skulle komma en lastbil (som i Lotta på bråkmakargatan) som skulle tappa en gran som vi kunde plocka upp och ta med hem:-) Men Icke!!! Kom hem mer besviken än någonsin utan gran. Hur skulle detta bli?? Sen hörde svärmor av sig, hon hade hört om min besvikelse. Så på julaftonsmorgon skulle min fantastiska sambo och hans fantastiska pappa åka ut och hugga en gran:-) Mycket manligt:-) Men bäst av allt....DET LÖSTE SIG!!!! Jag grät av lycka när Paul klev innanför dörren med granen!! Blödig som jag kan vara:-) Julen var räddad. Jag satt nedanför granen länge och väl och bara tittade på den.
Julafton sprang förbi. Massor med julklappar rullade in...vi fick äntligen en soda stream som "vi" önskat oss i två år. Så nu dricks det bubbelvatten. Sen kom det väl till pass med en snöskyffel, presentkort på ikea, strumpor, trisslotter, godis, bärbara telefoner, tavla och lite mer som man som vanligt inte kommer på nu:-)

På annandan dök mamma, pappa, Tobias, Julia och Leo upp. Då blev det mer klappar. Presentkort på ikea (x2), spel, sockor, en hemlis, vetekudde, mera bärbara telefoner och lite smått å gott.
Helgen sprang förbi alldeles för fort. Mormor, morfar, Anca, Robert, Niclas och Albin dök upp på lördagen. Då vankades det middag med allihop + Pauls familj. Fullt hus:-) Mysigt:-)

Imorgon bär det av mot Uppsala. Längtar hem!!!

Dags att hänga tvätt sen åka och jobba.





Kommentarer
Postat av: Lina

Blev det nån gino till efterätt då?? :-)



Hur många bärbara telefoner ska ni ha?? haha



saknar hölena!!



kramar

2008-12-29 @ 13:34:40
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Micaela

Jättesöt gran!!!

2008-12-29 @ 22:28:22
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0