9 dagar till BF och morskibesök


Känns lite läskigt att det nu är endast 9 dagar kvar till BF. Det var egentligen inte så länge sen man satt här och skakade med testet i handen. Samtidigt som det känns som att det var flera år sen. Väntan på denna krabat har pågått länge. Vi har väntat mer än två år på honom så nu hoppas jag att han snart ska titta ut till oss. Jag trodde att jag vid det här laget skulle skita på mig av nervositet, men jag är faktiskt lugn som en filbunke, sambon likaså. Visst är man väl lite spänd, men det är mer på hur det kommer bli sen. Kommer man klara uppgiften som mamma?? Vet man hur mycket kläder han ska ha på sig? Har han fått tillräckligt med mat?? Osv osv. Men just själva förlossningen är jag inte nervös över. Men det hinner förmodligen komma. Nu längtar man mest och funderar hur han kommer se ut. Kommer han vara smärt och smidig som sin pappa eller en tjockis som sin mamma? Kommer han ha Pauls smilegropar (HOPPAS)? Mina runda äppelkinder?? Mycket hår? Undrar hur denna blandning av oss två kommer se ut:-) Förmodligen kommer han vara världens finaste, som alla föräldrar säger:-)

Igår var det ett besök hos morski. Sista gången vi hade den ordinarie. Nu ska vi ha henne kollega resterande gånger. Lill Affe sköter sig i magen och han växer enligt kurvan. Nu väntar vi bara på att han ska komma. Ska nog göra en BF lista när ni tror att bebisen kommer. Har skrivit upp massor i almanackan när folk tror han kommer. Blivande farmors datum är passerat för länge sen. Det är ALO som ligger näst på tur. Hon tror måndag den 13/7. Kan ju alltid hoppas:-) Ska uppdatera med listan så småningom.

Nu ska jag se över BB väskan och se vad som glömts läggas i.

Imorgon jobbar Paul sista dagen innan 6 veckor ledigt:-) JAG LÄNGTAR!!!!!




Kommentarer
Postat av: Lina

Fortsätt med att vara lugn som en filbunke du! Lättast så, annars så oroar man sig så mycket i onödan. tro mig, I KNOW! :-))



Den dagen den Lyckan!!



puss på er

2009-07-09 @ 19:49:47
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Soetnaus

då har vi BF runt varandra :P

2009-07-10 @ 16:25:25
URL: http://soetnaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0