Vågen pekar stadigt uppåt



Alla vet ju att man inte pratar om damers vikt. Och jag tänker inte heller nämna den här, men idag var jag hos bm. Sen jag senast var där den 24/3 alltså exakt fyra veckor sen har jag gått upp stadiga 2,5 kilo. Ni som varit gravida, har ni lyckats med detta på fyra veckor?? Eller är jag onormal?:-)
Sammanlagt har jag dock gått upp 3 kilo kan man säga på 28 veckor.
Nog talat om den skiten. I övrigt är allt som det ska, Herrn i magen växer som han ska, hjärtat slår fint och hans föräldrar är mycket stolta:-)

Efter bm besöket var vi på möte med FK. Tänk om man ändå kunde förstå nånting av vad dom babblar om. Är det kanske bara jag som är totalt hjärntvättad???

Om 27 dagar och 9 arbetspass (förhoppingsvis) så kilar jag hem på obestämd tid:-) Till en början kände jag mig nästan lite "stressad"...säger man så?? Vad ska jag göra hemma så länge?? Jag som mår så bra...bla bla bla. Men nu är det raka motsatsen...kan inte dessa dagar gå lite fortare?? Jag kan inte längre sitta upprätt i många minuter innan det trycker på och det känns som HAN är påväg ut genom munnen via bröstkorgen. FLÅS FLÅS FLÅS!!! Att utföra mitt jobb blir allt mer påfrestande, tungt och allmänt jobbigt. Men nu ska jag sluta gnälla. Jag har i jämförelse med många andra mått kanoners! Så det är inget gnäll, det jag menar är bara att det ska bli för jäkla skönt att sluta jobba snart för jag är inte längre i samma kondition.

Igår fick vi en hel del kläder, saker till Herrens rum, amningskudde och lite smått å gott av blivande farmor. Hon hade varit på ullared:-)

Helgen då...den var kanon men alldeles för kort. Att åka till uppsala fredag-söndag är meningslöst! Men det var himla mysigt i vilket fall att åka upp, umgås med familjen, kolla innebandy och bara vara hemma i mammas å pappas soffa. Mina vänner ska jag ägna en vecka till när jag slutat jobba. Jag kommer kommer kommer snart hem igen!

Dags för lite taco lunch.

Puss på er och en liten vink från vår fina bebis:-)







Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan vara lugn angående vikten, jag gick upp 20 kilo på 35 veckor så du kan äta mycket till ;) hihi

2009-04-21 @ 22:15:41
Postat av: Hille

vem skrev det förra??:-)

2009-04-21 @ 22:19:47
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
Postat av: Lina

Kliar Thor, adam, hugo, Liam sig i ögat?? =)

2009-04-22 @ 13:56:24
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Micaela

Efter 28 veckor hade jag gått upp 17kg... 28kg totalt. Nu efter 14 månader har jag gått ner 30 kg =) Tog 1 år och ett par dagar att gå ner de 28...

2009-04-22 @ 17:12:29
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: veronica

hille det va jag veronica som skrev första inlägget ;)

2009-04-24 @ 20:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0