Gammal 50 åring och mysig helg


Då är helgen passerad, gick alldeles för fort som alltid när man umgås med nära å kära. I fredags äntrades huset av Sofia, Tobias, Björn och Leo. Vi åt tacos och hade det allmänt mysigt.
Lördagen var mindre skoj då jag skulle jobba, mastodontpasset 8-21. Jag längtade hem hela tiden för jag visste vad som väntade när jag kom hem...MAMMA, PAPPA och JULIA. Och såklart dom som kom dagen innan:-)
När jag klev innanför dörren möttes jag av fyra galningar i randiga tröjor.






Sen blev det kramkalas:-) Pappa undrade om jag ätit för mycket pasta:-) Magen hade svällt tyckte han. Han är kokko den mannen, men ändå såklart den bästa.
I söndags gick vi en skön promenad längs vattnet med Leo för att sedan gå hem och duscha alla 8 + 1 hund. Efter fem stycken och en hund tog varmvattnet slut. Så dom tre sista fick nöja sig med att koka vatten i vattenkokaren och sen blanda det med kallvatten som dom fick tvätta av sig med:-) Det var som ett riktigt friluftsliv men hemma i huset:-) (Varmvattnet kom tillbaka först på måndagmorgon.)
Framåt kvällen styrde vi kosan mot city Växjö för att stoppa en god matbit i munnen. Vi skulle ju fira min unga mamma som blev en gammeltacka i måndags.





Se så gammal hon blev över en natt:-)


Födelsedagen (måndag) firade vi med att starta morgonen innan Paul skulle till jobbet. Dagen startade 4.45. Då väcktes syskon, hund och pappa upp för lite skönsång. Paketen innehöll en systemkamera och biljetter till Bruce Springsteen. Tanten i fråga blev rörd till tårar. Paulan smet iväg till jobbet medan vi andra la oss igen, efter någon minut blev jag dödshungrig (gravid som jag är) så jag kilade upp och dukade fram frukost och vem kom ner då??? JO MIN SYSTER. Hon var oxå hungrig. Så vi åt en mysig frukost innan vi kröp ner i sängen igen:-)
När vi alla vaknat till liv framåt förmiddagen skulle Sofia&Björn åka hem, tårta hämtas, ungar skulle till stan, det skulle handlas och donas. Så vi delade upp oss för lite olika uppgifter. Klockan 14.00 ringde det på dörren. Då kom Pauls föräldrar på födelsedagsfika. Framåt kvällen bjöds det på Porterstek och mys framför tvn. Hoppas 50 åringen är nöjd med sina dagar i Hovet. Igår (Tisdag) åkte resten hemåt och det blev tomt och tyst i huset. Tur det bara dröjer två veckor till jag träffar dom igen. Då vankas det 50 års fest.

Här kommer lite bilder från helgen.














Vad håller dessa två på med??:-)













Kommentarer
Postat av: mosta a

´nu har jag förklarat för morfar hur han öppnar din blogg. får se om de klarar dety igen . hoppas ni har haft det mysigt. ses på onsdag.P.I.Ö/ mosta A´

2009-03-05 @ 09:40:03
Postat av: elinpelin larsonparson

Gumsan, så jag saknar dig när jag kollar på bilderna.. jag blir galen ju..

Vi ska till växjö helgen 6/6 o hälsa på bror..(tjohoo va långt det är dit)...är ni hemma då så man får komma och kramas lite??

Kommer ni upp nått snart?? Vi kanske kan åka ner till er en gång innan dess om du har tid för oss?? Vore så kul.. Stor puss och kram då dig, paul och din tjocka mage!!

2009-03-05 @ 19:31:28
URL: http://freewebs.com/boxxer
Postat av: Julia

Haha skön mosta A! Lär morfar dagens tekning, jag är imponerad ;)

2009-03-05 @ 19:55:25
URL: http://lillesyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0